Friday, June 09, 2006

Eftersom så många gör det...

Vänsterns nya argument för att införa en bredbandsavgift är att "det krävs nya lösningar eftersom så många håller på med fildelning".

Vilka andra brott kan vi avskriva på detta sätt, tro? Rimligen många av de alkoholrelaterade: "Jo, jag rånade visserligen OK-macken, men jag var full och många blir ju fulla på fredagar." "Visserligen tog jag bilen med 2 promille i blodet, men många andra gör det också." "Hon fick sig en åthutning, javisst, men alla gör ju det, och jag var full."

Men det finns andra kategorier också. Här följer min personliga favorit: "Jag har visserligen fuskat med bidragen men alla gör det, så det krävs nya lösningar."

Och med piratpartiets argument ringandes i öronen: "Jag lämnade visserligen aldrig tillbaka låneböckerna, men fildelarna lämnar ju inte tillbaka de nedladdade filmerna heller."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home