Monday, December 12, 2005

Sandrews, jag menar, Astoria Cinemas...

Jag har med intresse följt turerna kring Sandrews, och väntar nu med spänning på namnbytet till Astoria Cinemas och den nya logotypen. I ivrig förväntan surfade jag därför över till Sandrews hemvist på nätet och hittade följande lilla faktoid:

...vår minsta salong rymmer 18 besökare, den största 713.

713 låter misstänkt likt, för att inte säga identiskt med, platsantalet på "min" biograf, Draken, som under två år (hösten 2002 till våren 2004) drevs i Sandrews regi. Visserligen bara på helgerna, och aldrig särskilt framgångsrikt, men ändå. Och salongen var förstås listad på hemsidan under Sandrews-tiden.

Så jag kollade givetvis upp platsantalen på Sandrews ^H Astoria Cinemas nuvarande salonger. Föga förvånande har de inga salonger i drift med 713 platser.

Jag tror att Hr Nohrborg med flera lever i det förflutna på mer än ett sätt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home